Nie masz konta? Zarejestruj się

Dzisiaj jest Piątek, 31 października 2014



CarFocus.pl » Porady Rozmiar tekstu: A A A

Montaż świateł do jazdy dziennej

Tagi: śwatła, dzienne, oszczędność, philips, feuvert Dodano 2010-07-15
Wymóg jazdy na światłach przez całą dobę to dodatkowe koszty związanie nie tylko ze zwiększonym zużyciem paliwa, ale także z ryzykiem zapłacenia mandatu, gdy zapomni się je włączyć. Montaż świateł do jazdy dziennej nie jest skomplikowany, a korzystanie z nich zwraca się po krótkim czasie.

Pierwszą rzeczą, o której należy pamiętać podczas zakupu świateł do jazdy dziennej (DRL –Daytime Running Lights), jest wybór homologowanych produktów. Montaż świateł z systemem „clip on” jest tak prosty, że można dokonać go nawet osobiście. Koszt montażu wynosi około 200-250 zł brutto. Tak przebiega montaż krok po kroku.

1. Zaczynamy od ustawienia samochodu w miejscu, w którym swobodnie będzie można dokonać montażu. W warsztacie samochodowym dla wygody mechanika najlepiej skorzystać z podnośnika hydraulicznego.
2. Zestaw świateł do jazdy dziennej należy wyjąć z opakowania i sprawdzić z instrukcją, jakie jeszcze przyrządy mogą okazać się niezbędne.

3. Następnie konieczne jest wyjęcie zaślepki umieszczonej w zderzaku. Niektóre samochody mają oryginalne otwory przeznaczone do montażu opcjonalnych świateł przeciwmgielnych.
4. Pierwsza przymiarka światła do zaślepki to bardzo ważny krok. Może się bowiem okazać, że część zaślepki trzeba będzie wyciąć.

5. Światło należy przymierzyć również do pustej luki, bez zaślepki. Należy pamiętać, że poza samym modułem, musi się zmieścić również okablowanie. Przymiarka pozwala ocenić na jakiej wysokości światła powinny być zamontowane.
6. Należy dokładnie wymierzyć wysokość, na której zostaną na zaślepce umieszczone światła i przymierzyć system „clip on”. Nie wolno zapominać, że światła muszą mieć odpowiedni kąt nachylenia.

7. W tym przypadku okazało się niezbędne delikatne podpiłowanie plastikowej części zaślepki, tak aby światła świeciły odpowiednio prosto, prawidłowo oświetlały drogę i nie oślepiały jadących z naprzeciwka kierowców.
8. Za pomocą ostrego nożyka zostały przycięte krawędzie zaślepki.

9. Za pomocą wkrętarki lub śrubokrętu należy przymocować system „clip on”.
10. Dla pewności, że montaż przebiegł prawidłowo należy przyłożyć zaślepkę do samochodu i sprawdzić czy system „clip on” został przytwierdzony we właściwym miejscu.
11. Jeśli montaż przebiegł prawidłowo, można zabrać się za podobne czynności przy drugiej zaślepce.

12. Zaślepkę wraz z przytwierdzonym systemem „clip on” należy przygotować do podpięcia świateł do instalacji elektrycznej.
13. Niezbędne może okazać się wywiercenie pośrodku obu zaślepek otworów na kable elektryczne.

14. Jeśli po wpięciu światła za pomocą systemu „clip on” kable odpowiednio znajdują się po drugiej strony zaślepki, można przymierzyć ją do samochodu.
15. Przymiarka zaślepki stanowi bardzo ważny element. To ostatni czas na poprawki, gdyż kolejnym krokiem będą podłączenia elektryczne.

16. Teraz należy odpowiednio rozprowadzić instalację elektryczną obu świateł.

17. Należy zadbać, aby wszystkie kable zostały bezpiecznie schowane wewnątrz komory i nie były narażone na uszkodzenia.
18. Również pod maską przewody powinny być odpowiednio rozprowadzone.

19. Dopiero teraz, gdy mamy pewność, że kable zostały prawidłowo rozprowadzone, można finalnie zamontować zaślepkę ze światłami.
20. Następnie należy podnieść pokrywę akumulatora, by podłączyć do zasilania wszystkie kable.

21. Z opakowania trzeba wyjąć moduł sterujący.
22. Następnie należy odkręcić klem akumulatora w celu podłączenia kabli od podpiętych już modułów.

23. Kolejnym krokiem jest lokalizacja kabli doprowadzających prąd do świateł pozycyjnych i mijania tak, aby podpiąć moduł sterujący do instalacji elektrycznej.
24. Moduł sterowania należy zainstalować na obudowie akumulatora.

25. Moduł sterujący trzeba połączyć ze światłami do jazdy dziennej.
26. Efekt końcowy – sprawdzamy czy światła należycie działają.

Instrukcję przygotowała firma Philips, prezentacja została przeprowadzona w warsztacie Feu Vert w Warszawie.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
Uwaga, jesteś niezalogowany. Twoje komentarze będą anonimowe!

Wypełnij ankietę

Czy planujesz zakup opon w tym sezonie?

Tak, planuję kupić nowe opony

Tak, ale kupię używane

Nie, zmienię na opony z zeszłego sezonu

Nie, będę dalej jeździć na zimowych

Nie, jeździłem zimą na letnich i będę dalej z nich korzystać

Nie, jeżdżę na oponach wielosezonowych

Zobacz film

Wyszukiwarki

Wyszukiwarka warsztatów

Dodaj Swój warsztat/sklep do bazy

Dodaj warsztat / sklep

Wyszukiwarka części samochodowych

Wyszukiwarka części do samochodów osobowych

Wyszukiwarka samochodów

Szukaj samochodu

Dodaj ogłoszenie

Obserwuj nas

Przydatne linki